loading...
شب ترسناک,جن,ارواح,علوم غریبه,متافیزیک,چاکرا,رمل,جفر,چشم سوم
Wolf(M) بازدید : 453 دوشنبه 24 آبان 1395 نظرات (0)

✅مکتب کابالا چیست؟

 

 

🌀کابالا به معنی لغوی دریافت کردن و یا سنت، روشی، مکتبی و طرز فکری عرفانی است که از یهودیت ریشه گرفته است. در یهودیت به یک فرد کابالیست مکوبال اطلاق می‌شود.✳️تعریف کابالا بر اساس پیروان مختلف متفاوت است با اینکه این مکتب از یهودیت نشأت گرفته است ولی پیروان مسیحی، نو عصری و پیروان علوم خفیه آن را روشی عرفانی برای فهم رابطه بین عین سوف که غیر قابل تغییر، همیشگی و پیچیده است و جهان مادی فانی و محدود (مخلوق) است کابالا به دنبال فهم ذات دنیا و انسان است.

 

🔯کابالا از متون یهودی سرچشمه گرفت و پیروانش معمولاً از متون یهودی برای توصیف و تفسیر مسائل عرفانی استفاده می‌کنند. دستورهای کابالا برای فهم معنی مخفی متون یهودی نظیر تورات و نوشتارهای ربیها نظیر تلمود به کار می‌رود و معنی مخفی عبادت یهودی را بیان می‌کند.

 

💠پیروان کابالا اعتقاد دارند که کابالا قبل از آمدن ادیان دنیا مورد استفاده قرار میگرفته است و از ادیان قدیمی تر است. به صورت تاریخی اولین نوشتارهای کابالایی در قرن ۱۲ و ۱۳ میلادی در اسپانیا و فرانسه پدیدار شد. در قرن ۱۶ میلادی ابن نوشتارها دوباره در شهر صفد در امپراطوری عثمانی مورد بازبینی قرار گرفت. در قرن ۱۸ کابالا به دلیل جنبش حسیدی به شدت پرطرفدار شد.

 

👁‍🗨قبل از به دنیا آمدن حضرت موسی (ع) عده ای به فرعون خبر دادند که پسری متولد خواهد شد که تو را از تخت پادشاهی به زیر خواهد کشید. حال این سوال مطرح می شود که از کجا مطلع شده بودند؟

 

🚫یک گروه زیرزمینی و سِرّی به نام کابالا وجود داشت که در فضای جادوگری و پیش گویی به سر می بردند و هدفشان حکومت کردن بر مردم و سلطه جوئی است اینان پیش گوئی کردند و به فرعون خبر دادند. فرعون هم شروع به کشتن نوزادان کرد. اما به خواست خداوند حضرت در دامان خود فرعون پرورش یافت.

 

🔵حضرت موسی (ع) وقتی به پیامبری مبعوث شدند بنی اسرائیل را نجات دادند و از رود نیل گذراندند همین کابالیست ها که از عاقبت فرعون با خبر بودند به ظاهر به خدای موسی ایمان آورده و از رود نیل گذشتند. و در راه به عده ای بت پرست برخورد کردند و گفتند : «إجعَل لَنا إلهاً کَما لَهُم آلِهَه» و گوساله سامری را طراحی کرده و به خورد یهودیان دادند.

 

🔴وقتی قرار شد که وارد بیت المقدس شوند سرپیچی کردند تا اینکه چهل سال در بیابانی به نام «تیه» سرگردان شدند در این مدت حضرت موسی (ع) تعالیمی از جمله چهره شناسی ارتباط با شیپور و بوق که هم اکنون همه ساله مراسم ویژه ای در اسرائیل برگزار می شود و مردم در بیابانی جمع می شوند و با شیپور به یکدیگر پیام می دهند.

 

⚫️در همین ایام بود که حضرت موسی (ع) از دنیا رفتند کابالیست ها و یهودیانی که به ظاهر ایمان آورده بودند پس از حضرت موسی (ع) با توجه به تعالیمی که از ایشان آموخته بودند و از قبل هم که به کار جادوگری و پیش گویی مشغول بودند ادّعا کردند که می توانند اداره خلقت را بر عهده بگیرند و دستان خدا در مقابل آنها بسته است«وَ قالَتِ الیَهودُ یَدُ اللهِ مَغلولَه»

 

☑️در راستای همین برنامه هایی که ایشان برای اداره خلقت داشتند پیامبران زیادی بر بنی اسرائیل نازل شدند تا آن ها را از این کار بر حذر بدارند. یکی از مهمترین ایشان حضرت عیسی (ع) بود. عیسی (ع) کتابی آوردند به نام انجیل که در لغت به معنای بشارت است.

 

🔰منظور از بشارت به پیامبری حضرت خاتم (ص) است. اما این اتّفاق پیش نیامد و اقداماتی انجام دادند که حضرت عیسی (ع) به خواست خدا به آسمان رفت و انجیل عیسی به شدت مورد تحریف قرار گرفت و تبدیل شد به بشارت به خود حضرت عیسی (ع) نه پیامبر آخرالزمان.

===============================

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
شب ترسناک,جن,ارواح,علوم غریبه,متافیزیک,چاکرا,رمل,جفر,چشم سوم
اطلاعات کاربری